بهترین گوشی های سال 2023 از نظر باتری

بهترین گوشی های سال 2023 از نظر باتری

امروزه عمر باتری یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کرد. به همین منظور لیستی از بهترین گوشی های باتری دار سال 2023 را آماده کرده ایم که در ادامه با بهترین گوشی های سال 2023 از نظر باتری آشنا خواهید شد.

از آنجایی که طول عمر تلفن برای خریداران بسیار مهم است، سازندگان تلفن به باتری‌های بزرگ‌تر روی می‌آورند تا دستگاه‌هایشان دوام بیشتری داشته باشند. دیدن گوشی هایی با باتری های عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی، چه دستگاه های پرچمدار و چه گوشی های ارزان قیمت، غیرمعمول نیست. اما باتری بزرگتر همیشه به معنای ماندگاری بیشتر گوشی نیست. برای اینکه در بین دستگاه هایی با بهترین عمر باتری گوشی قرار بگیرند، به مدیریت انرژی خوب نیاز دارند.

بهترین گوشی ها از نظر باتری در سال 2023

قهرمان فعلی باتری ما Asus ROG Phone 6 Pro است که بیش از 2 ساعت از نزدیکترین رقیب خود جلوتر از 15 ساعت گذشت. ROG Phone 6 Pro در رتبه بندی قدرتمندترین گوشی های سال 2023 ما با دو گوشی دیگر ایسوس برابری می کند که نشان می دهد ایسوس واقعاً عمر باتری را افزایش می دهد. موتورولا نیز همینطور است که گوشی های سری G آن اغلب با شارژ بیشتر دوام می آورند و مطمئناً به ترتیب قابل پیش بینی در لیست گوشی های 2023 با قوی ترین باتری ها ظاهر می شوند. همچنین می توانید اپل را به لیست تولیدکنندگان گوشی که عمر باتری عالی دارند اضافه کنید. دو تا از پرچمداران فعلی آیفون در این لیست از بهترین گوشی های باتری دار سال 2023 قرار دارند، اگرچه انتظار داریم خانواده گوشی های گلکسی اس 23 سامسونگ نیز به آنها بپیوندند.

1. Asus ROG Phone 6 Pro

انتظار می رود Asus ROG Phone 6 Pro با یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی برای مدت طولانی با یک بار شارژ دوام بیاورد. اما در تست باتری ما، بهترین باتری 2023 با عمر باتری 15.5 ساعت از انتظارات ما فراتر رفت. حتی جالب‌تر اینکه زمان روشن بودن نرخ تازه‌سازی تطبیقی را ثبت می‌کند و ROG Phone 6 Pro می‌تواند این نرخ را تا 167 هرتز افزایش دهد.

نرخ رفرش تطبیقی را خاموش کنید و گوشی را روی 60 هرتز قفل کنید و عمر باتری حتی بیشتر می شود و به حدود 16.5 ساعت می رسد. این بهترین عمر باتری است که تقریباً در پنج سال گذشته دیده ایم. وقتی زمان شارژ فرا می رسد، لازم نیست برای حفظ باتری ROG Phone 6 Pro زیاد منتظر بمانید. تنها 15 دقیقه شارژ، به لطف شارژ سیمی 65 واتی، گوشی بازی را از حالت خالی به 44 درصد رساند.

گوشی rog phone 6 ایسوس که مخصوص گیمرها ساخته شده یکی از بهترین گوشی های سال 2023 با باتری 6000 می باشد.

معرفی Asus ROG Phone 6 Pro

2- iPhone 14 Pro Max بهترین گوشی 2023 از نظر باتری

ما عادت کرده‌ایم که مدل‌های Pro Max در سری آیفون‌های اپل دوام بالایی داشته باشند – اما این مدت طولانی نیست. به لطف باتری بزرگ (که اپل نگفته است چقدر بزرگ است) و ویژگی های مدیریت انرژی چیپست 4 نانومتری A16 Bionic، آیفون 14 پرو مکس به طور متوسط بیش از 13.5 ساعت دوام می آورد. این طولانی‌ترین زمانی است که آیفون تا به حال در آزمایش باتری دوام آورده است، و این دلیل دیگری است که چرا ما آیفون 14 پرو مکس را به‌عنوان بهترین تلفن باتری سال 2023 در نظر می‌گیریم (و مطمئناً بهترین آیفونی که می‌توانید بخرید).

آیفون 13 پرو مکس یک گوشی بادوام بود. در واقع، شما آن را در پایین‌تر فهرست خواهید یافت. و آیفون 14 پرو مکس برای بیش از یک ساعت در بالاترین سطح قرار گرفت، حتی اگر حدس زدید که نمایشگر همیشه روشن اضافه شده به گوشی جدید اپل باعث کاهش عمر باتری خواهد شد.

این خبر خوبی نیست، اما اپل به شارژ سیمی 20 واتی در سری آیفون 14 پایبند است. این به معنای زمان شارژ کندتر در مقایسه با پرچمدارانی است که سریعتر شارژ می شوند. اما با در نظر گرفتن مدت زمان ماندگاری آیفون 14 پرو مکس با یک بار شارژ، اغلب ناامید نخواهید شد.

iPhone 14 Pro Max بهترین گوشی 2023 از نظر باتری - سئو لرن

3- 2023؛ Moto G Power 2022

موتورولا به انتشار نسخه های جدید Moto G Power ادامه می دهد و اگر نتایج به عمر باتری چند روزه منجر شود، چرا که نه؟ مانند مدل های قبلی خود، Moto G Power (2022) مدت زیادی در تست باتری ما دوام آورد، اگرچه از سرعت شارژ پایین مشابه سایر گوشی های Moto G رنج می برد. حداقل 2022 با 64 گیگابایت در نسخه 199 دلاری خود عرضه می شود که فضای ذخیره سازی را که از Moto G Power 2021 با این قیمت دریافت می کنید دو برابر می کند. بهترین باتری گوشی 2023 را دارد.

4- OnePlus Nord N300

ما با OnePlus Nord N300 مشکلاتی داشتیم، اما عمر باتری یکی از آنها نیست. این پیشنهاد اقتصادی از OnePlus در تست باتری ما 13 ساعت و 13 دقیقه دوام آورد و آن را با Asus Zenfone 9 و Nubia Redmagic 6S Pro برابری کرد. OnePlus Nord N300 با تنظیم نرخ رفرش نمایشگر بر روی 90 هرتز توانست به این موفقیت دست یابد، بنابراین لازم نیست نگران باشید که نمایشگر با طراوت سریع عمر باتری گوشی شما را خالی می کند.

ما همچنین از سرعت شارژ 33 واتی که این گوشی 228 دلاری پشتیبانی می کند قدردانی می کنیم. متأسفانه، عمر باتری تنها چیزی است که برای این گوشی وجود دارد، زیرا دوربین ها و عملکرد در آزمایش ما آسیب دیدند و OnePlus فقط وعده به روز رسانی نرم افزاری را داده بود. اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید یک گوشی بادوام خرج کنید، OnePlus Nord N300 می‌تواند یک گزینه باشد، اما در ازای آن عمر باتری را دریافت می‌کنید. این بهترین تلفن همراه از نظر باتری در سال 2023 است.

5- ایسوس زنفون 9

فقط به این دلیل که Asus Zenfone 9 یک دستگاه جمع و جور است، به این معنا نیست که نمی تواند عمر باتری زیادی را در قاب باریک خود قرار دهد. آخرین پرچمدار ایسوس در آزمایش ما با فعال بودن نرخ تجدید تطبیقی بیش از 13 ساعت دوام آورد. این به اندازه کافی قابل توجه خواهد بود، اما Zenfone 9 همه این کارها را بدون استفاده از باتری قدرتمند انجام داد. باتری 4300 میلی آمپر ساعتی مطمئناً کوچک نیست، اما در مقایسه با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که در این لیست بهترین عمر باتری گوشی خواهید یافت، واضح است که ایسوس سخت کار کرده است تا اطمینان حاصل کند که ZenFone 9 از تمام باتری استفاده می کند. بیشترین استفاده را از آن ببرید. طول می کشد.

از نظر شارژ، زنفون 9 از سرعت 30 وات پشتیبانی می کند و ایسوس یک شارژر همراه گوشی قرار داده است. با این کار می توانید باتری گوشی را نسبتاً سریعتر شارژ کنید.

6- OnePlus 11

این تنها گوشی ارزان قیمت Nord OnePlus نیست که عمر باتری طولانی دارد. به لطف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و عملکرد چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، OnePlus 11 استفاده طولانی مدت را برای پرچمداران اندرویدی به ارمغان می آورد.

حتی با فعال شدن نرخ تازه‌سازی تطبیقی روی نمایشگر ۶.۷ اینچی گوشی، OnePlus 11 در تست باتری ما بیش از ۱۳ ساعت دوام آورد. حتی بهتر از آن، شارژ سریع از OnePlus 11 دریافت می کنید و کاربران آمریکایی از سرعت شارژ 80 واتی لذت می برند. (در بقیه جهان 100 وات است.) در آزمایش ما، وان پلاس 11 تخلیه شده پس از 30 دقیقه تا 97 درصد شارژ شد. این یکی از گوشی هایی است که هنگام شارژ کردن یک روز کامل شما را ناامید نمی کند.

7- Moto G Play 2023

در مورد Moto G Play 2023 نمی توانیم به اندازه کافی خوب بگوییم. عملکرد آن کند است، تصاویر آن فاقد رنگ است و صفحه نمایش آن کم نور است. اما عمر باتری مشکلی نیست. Moto G Play 2023 از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که در تست باتری ما 13 ساعت انجام شد.

هر چقدر هم که چشمگیر است، و به همان اندازه که Moto G Play می تواند هزینه داشته باشد، انتخاب های بهتری در میان گوشی های بادوام، از جمله دیگر گزینه های مقرون به صرفه موتورولا دارید. اما در این لیست از بهترین گوشی‌های باتری‌دار 2023، گوشی‌هایی وجود دارند که در تست‌های باتری ما بیشترین دوام را داشتند و Moto G Play 2023 دقیقاً این کار را انجام داد.

8- Moto G Stylus 2022

تقریباً تنها نکته مثبت Moto G Stylus (2022) عمر باتری طولانی آن است. با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، جدیدترین گوشی مقرون به صرفه مجهز به قلم موتورولا توانست در تست باتری ما 12.5 ساعت دوام بیاورد. و این نتیجه با فعال کردن نرخ نوسازی متغیر گوشی به دست آمد. حتی با قفل شدن نرخ تازه‌سازی روی 90 هرتز، Moto G Stylus همچنان حدود 11.5 ساعت دوام آورد.

همانطور که گفته شد، ما در مورد Moto G Stylus محتاط خواهیم بود، مگر اینکه واقعاً به تلفنی با یک قلم بادوام که هزینه زیادی ندارد نیاز داشته باشید. چیپست Helio G88 قدیمی است و دوربین ها ما را تحت تاثیر قرار نداده اند. این گوشی همچنین با اندروید 11 – نرم افزار سال گذشته – عرضه می شود و تنها یک آپدیت برای اندروید 12 وعده داده شده است.

9- Samsung Galaxy S23 Ultra

گلکسی اس 23 اولترا مانند گلکسی اس 22 اولترا از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. اما گلکسی اس 22 اولترا به شدت تشنه انرژی نبود، فقط وقتی ویژگی عملکرد تطبیقی آن را خاموش کردیم، تست باتری 10 ساعته ما را پشت سر گذاشت. گلکسی اس 23 اولترا که از نسل دوم سیلیکون کارآمدتر اسنپدراگون 8 استفاده می‌کند، به چنین تغییراتی نیاز ندارد. حتی با فعال بودن صفحه نمایش تطبیقی، پرچمدار سامسونگ در آزمایش ما 12 ساعت و 22 دقیقه دوام آورد. خاموش کردن این ویژگی عمر باتری را افزایش می دهد.

گلکسی اس 23 اولترا مانند نسل قبلی خود از شارژ سیمی 45 واتی پشتیبانی می کند. در آزمایش‌ها، در 30 دقیقه به 57 درصد شارژ رسیدیم که کمتر از 65 درصد ادعایی سامسونگ است.

10- آیفون 14 پلاس

آیفون 14 پلاس در آزمایش ما کمتر از 12 ساعت دوام آورد. این گوشی به اندازه آیفون 14 پرو مکس نیست که صفحه نمایش 6.7 اینچی نیز دارد. اما قیمت آیفون 14 پلاس 200 دلار کمتر از آن مدل است، بنابراین طرفداران آیفون می توانند از یک گوشی بادوام و با صفحه نمایش بزرگ لذت ببرند بدون اینکه بیش از 1000 دلار برای این امتیاز هزینه کنند.

خرید هاست، خرید سرور مجازی، سرور اختصاصی، ثبت دامنه
خرید هاست، خرید سرور مجازی، سرور اختصاصی، ثبت دامنه

مانند سایر گوشی های اپل، آیفون 14 پلاس نیز با 20 وات ناامیدکننده شارژ می شود. یک گوشی خشک بعد از نیم ساعت به 46 درصد می رسد، اما گوشی های دیگر خیلی سریعتر شارژ می شوند.

11- OnePlus 10 Pro

اکنون که OnePlus 11 آمده است، دیگر یک پرچمدار OnePlus نیست، اما OnePlus 10 Pro همچنان یک گوشی عالی با عمر باتری قابل توجه است. حتی با نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز، گوشی در تست باتری ما کمتر از 12 ساعت دوام آورد. با خاموش کردن نرخ تازه‌سازی سریع، این زمان به 12 ساعت و 39 دقیقه کاهش پیدا کرد، اگرچه ما خوشحالیم که حتی با فعال شدن ویژگی نرخ تازه‌سازی پر انرژی، OnePlus 10 Pro در لیست بهترین عمر باتری گوشی ما باقی می‌ماند.

مانند OnePlus 11، عمر باتری تنها بخشی از داستان است. OnePlus 10 Pro برای نسخه ایالات متحده با 65 وات شارژ می شود. (در جاهای دیگر، OnePlus 10 Pro از شارژ مجدد 85 واتی پشتیبانی می کند.) تنها با 15 دقیقه شارژ، یک OnePlus 10 Pro کاملاً تخلیه شده به 55 درصد شارژ می رسد که نتیجه چشمگیر است.

12- Moto G Pure 2023

Otto G Pure دو چیز دارد: قیمت پایین و باتری که در آزمایش ما نزدیک به 12 ساعت دوام آورد. موتورولا وعده عمر باتری چند روزه را می دهد، و در استفاده منظم، می توانیم تأیید کنیم که قطعاً چنین است. (و این چیز خوبی است، زیرا حتی با سرعت شارژ 10 واتی گوشی، مدتی طول می کشد تا باتری 4000 میلی آمپر ساعتی که Moto G Pure را تامین می کند، شارژ شود.)

عمر باتری طولانی را با برچسب قیمت 159 دلاری ترکیب کنید، و Moto G Pure ارزش خوبی به نظر می رسد، به خصوص اگر به تلفنی با اتصال 5G نیاز ندارید. اما Moto G Pure محدودیت‌های دیگری دارد و اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید گوشی‌های موتورولا دیگری را پیدا کنید که عمر طولانی‌تری دارند و ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهند.

13- TCL 30 V 5G

مشتریان ورایزون که به دنبال یک تلفن 5G مقرون به صرفه هستند، از مدت زمان ماندگاری TCL 30 V 5G با یک بار شارژ راضی خواهند بود. در آزمایش ما، گوشی 11 ساعت و 46 دقیقه با نرخ رفرش پیش فرض 60 هرتز خود دوام آورد. هنگامی که ما یک حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را فعال کردیم که به تلفن اجازه می دهد در صورت لزوم نرخ تازه سازی خود را کاهش دهد، تلفن بیش از 12 ساعت دوام آورد.

TCL از شارژ سیمی 30 ولت 18 واتی پشتیبانی می کند، بنابراین انتظار نداشته باشید باتری در کوتاه ترین زمان شارژ شود. تلفنی خواهید داشت که می تواند با سریع ترین شبکه 5G Verizon کار کند.

14- Moto G 5G 2023

عمر باتری یکی از معدود مواردی است که Moto G 5G برای آن در نظر گرفته است. ما عملکرد گوشی را ناامید کننده و دوربین های آن را حتی برای یک گوشی مقرون به صرفه غیر استاندارد دیدیم. اما لازم نیست نگران شارژ کردن Moto G 5G باشید، زیرا باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن را در آزمایش ما بیش از 11.5 ساعت نگه داشته است. با توجه به اینکه یکی از دیگر نقاط فروش Moto G صفحه نمایش 90 هرتزی آن است، این موضوع بسیار چشمگیر است. بنابراین نرخ تازه‌سازی سریع‌تر بر عمر باتری تأثیر نمی‌گذارد.

خوب است که Moto G 5G با یک بار شارژ دوام زیادی دارد، زیرا حتی با شارژ سیمی 10 واتی، زمان زیادی را صرف شارژ باتری خواهید کرد. تنها 30 دقیقه شارژ، Moto G 5G را تا 21 درصد شارژ کرد. این بهترین موبایل از نظر باتری 2023 است.

15- OnePlus Nord N20 5G

به طور معمول، 11.5 ساعت نقطه قطع ما برای بهترین عمر باتری تلفن است، اما محدودیت 18 ماهه ما برای قرار دادن تلفن ها در این جمع بندی، برخی از دستگاه ها را از لیست خارج کرده است. این به OnePlus Nord N20 5G اجازه می دهد تا با 11 ساعت و 20 دقیقه عمر باتری، به خصوص برای تلفن 5G زیر 300 دلار، بسیار نزدیک به محدوده ما باشد. (در واقع، OnePlus Nord N20 برنده جایزه Tom’s Guide 2022 به دلیل ارائه ارزش عالی به دلیل قیمت پایین و عمر باتری عالی آن شد.)

OnePlus Nord N20 با شارژ 33 واتی – یکی دیگر از ویژگی های جالب برای چنین گوشی ارزان قیمتی – می تواند پس از نیم ساعت شارژ به بیش از 50 درصد از شارژ برسد. اگر پول زیادی برای خرج کردن ندارید و برای عمر طولانی باتری ارزش قائل هستید، این یک گزینه عالی در بین بهترین تلفن های باتری 2023 است.

سخن آخر

بسیاری از گوشی‌های هوشمند، به‌ویژه مدل‌های پریمیوم، اکنون نمایشگرهایی با تنظیمات نرخ تازه‌سازی سریع‌تر ارائه می‌دهند. از آنجایی که نرخ تازه‌سازی بالا می‌تواند باتری گوشی را سریع‌تر خالی کند، ما تلفن‌هایی را ترجیح می‌دهیم که عملکرد خوبی با بالاترین نرخ تازه‌سازی داشته باشند. لیستی که خواندید لیستی از بهترین تلفن های همراه از نظر باتری 2023 است. متشکریم که تا آخر مقاله بهترین گوشی های سال 2023 از نظر باتری همراه مستر اختاپوس بودید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها